מאמרים

יעוץ תעסוקתי אישי = יעוץ תעסוקתי + יעוץ אישי: אימון להצלחה במציאת עבודה
אז למה אנחנו זקוקים כ מחפשי עבודה ?

האם ל יעוץ תעסוקתי, כזה שייקבע את היכולות האישיות שלי ואת המקצוע שעליי לבחור ולהתמקד בו ? או שמא, ל יעוץ אישי, מה שמכונה לעיתים "קואוצ'ינג".
אגב אני אישית בוחר שלא להשתמש בביטוי זה, בהקשר של התהליך שאנו עוברים עם המועמדים ב-BMATE. לא בגלל שאין לי תעודה רשמית מוסמכת של ארגון המאמנים. במידה רבה, אני סבור, שניסיון החיים והניסיון  המקצועי הרב של כל אחד מהיועצים שלנו, עולה על רבים מאלו המתיימרים להציג עצמם כמאמנים.

חיפוש עבודה הוא מקצוע, הוא STATE OF MIND, שהמועמד לעבודה נמצא בו.
זהו תהליך, שככל שהמועמד מיטיב להכיר אותו ואת המכלולים הרבים שהוא מכיל, כך ייטיב להתבלט (בניגוד ל"להתלבט"), להתמקד ולהדגיש את האיכויות האישיות והניסיון האישי, שהופך אותו למיוחד ולמתאים למשרה הנחשקת.

רוב האנשים אינם עוסקים ב-שיווק עצמי כל הזמן. יש כאלו שאפילו חוטאים וכלל לא מייחסים לכך חשיבות, אלא שוקעים כל כולם בעבודה (או בלימודים, כל דבר בעיתו) ואינם מקדישים זמן ל-מיתוג עצמי, לשיווק עצמי כלפי חברים. אמנם, לא כל בני האדם נולדים שווים ורובם אפילו לא דומים, ביכולות או בתפישה שלהם לגבי הצורך ב שיווק עצמי או ב מיתוג אישי. תחשבו על זה, אנחנו בעצם מוכרים את עצמנו בהרבה מאוד מהפעולות שאנו מבצעים, בין אם אנו רוצים בכך ובין אם לא, בין אם אנו מכירים בכך, ובין אם לאו.

המונח יעוץ תעסוקתי אישי הוא הביטוי הקרוב ביותר שיכולתי למצוא על מנת לתאר את תהליך BMATE. זהו תהליך, בו המועמד עובר ייעוץ אישי, המיועד לאנשים הנמצאים במצבו, ל מחפשי עבודה. בתהליך זה, שהינו אינטראקטיבי לחלוטין, המועמד מציג את עצמו, בדרך של פגישה (או ראיון) אישי, עם אחד המנטורים שלנו. בפגישה נשאלות שאלות רבות, על ידי המנטור, במטרה לעמוד על האיכויות של המועמד, על רצונותיו וצרכיו, שאיפותיו וכל זאת על מנת לגבש כרטיס אישי, ממנו יצאו שני הצדדים אל התהליך.

בהמשך, המועמד מקבל מסמך קורות חיים גנרי, שהוא הבסיס לכל קורות חיים שהוא שולח אל המעסיקים.

לקוח של BMATE מצוייד גם בסט של טיפים, הכולל את התובנה של מה וכיצד שונו קורות החיים שלו ואלו מהתכונות הובלטו או יש להבליט. כמו כן, הוא מתודרך איך לשנות או להתאים את קורות חיים, באופן שישקפו בצורה מיטבית את ניסיונו האישי ואת התאמתו למשרה.

אין הדבר דומה כלל לתהליך שעובר מועמד שמגיע לחברת כח אדם, שהיא רק אחת הדרכים שיש לו לחפש עבודה.

היתרון הגדול והייחוד בתהליך BMATE הינו, שהמועמד הולך יד ביד עם המנטור שלו, שהינו אדם בעל ניסיון חיים אישי ותעסוקתי עשיר. המנטור מתווה עבור המועמד את הדרך, מלווה אותו ליווי טלפוני אישי וצממוד, לפני, תוך כדי ואחרי ראיונות עבודה ושלבי המשא ומתן. התשומה הגדולה שמקבל כל אחד ואחד, באופן אישי ופרטני, מאפשרת לשפר מאוד את התוצאות האישיות בכלל ההיבטים:

איתור המשרות – פתיחת הזדמנויות נוספות, חדשות.
ראיון טלפוני – שיפור המענה לפניות שמגיעות מהחברות, מענה מדוייק יותר ומקצועי יותר.
משא ומתן – שיפור היכולת וחידוד נקודות, שלא תמיד המועמד ער להם. כתוצאה מכך, שיפור ההצעה המתקבלת וריבוי הצעות.
הסכם העסקה – הארת נקודות חיוניות. כל שיפור קטן באחד הסעיפים מוביל לשיפור ארוך טוווח ולהתברגות במדרגת קריירה נכונה יותר.

לסיכום,

תהליך יעוץ תעסוקתי אישי, הינו תהליך שבו מקבל הלקוח (אתה, המועמד למשרה) יעוץ מקצועי, אישי, המותאם לדרישות, ליכולות ולשאיפות האישיות. בתהליך בינאישי הנבנה בהדרגה, נדבך על נדבך, נוספים כלים אישיים ומקצועיים, המביאים לשיפור בתוצאה  המושגת, לעומת האפשרויות של המועמד טרם ההשתלבות בתהליך.

נכתב על ידי עמית גל, מנכ"ל B-MATE, שדרוג קורות חיים ויעוץ תעסוקתי אישי


B-Mate – יעוץ תעסוקתי אישי, שעושה את העבודה בשבילך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *