שאלות ותשובות

ניסינו לרכז עבורך מבחן קטן, בסיומו תקבעו אם אתם זקוקים לאחד השירותים שניתן לקבל דרך בימייט.
שאלו את עצמכם האם מה מהמשפטים הבאים נכון לגביכם.
אחר תבררו עם עצמכם, כיצד תוכלו לשפר את תוצאות חיפוש העבודה, על ידי סיוע מקצועי, מיוחד ומיועד בשבילכם.

מהי הדרך הנכונה ל-כתיבת קורות חיים ?
למה אני צריך שכתוב קורות חיים ?
האם וכיצד עלי לבצע התאמה או שדרוג קורות חיים ?
כיצד נכון לחפש עבודה ?
למי נכון לפנות בתהליך חיפוש עבודה ?
כיצד להציג את עצמך בטלפון ?
כיצד להתנהג בעת ראיון עבודה ?
מהן תשובות "נכונות" או "מתאימות" לשאלות של מעסיקים ?
איזו משכורת אני יכול לדרוש (כמה אני שווה ?)
איך להציג ולבקש את המשכורת שאני רוצה לקבל ?באיזה מסלול או תפקיד עדיף לי לבחור, כדי להתפתח בעתיד ?

ובכן, יקיריי, כל התשובות נכונות !

מועמד: מהי הדרך הנכונה או המועדפת לשם כתיבת קורות חיים ?

מומחה שדרוג קורות חיים: אין דרך אחת נכונה לכתוב קורות חיים, יש דרך שעובדת בשבילך. חשוב לשים לב בעת כתיבת קורות חיים על כל הדגשים המפורטים באתר זה. חשוב שמסמך קורות חיים שלנו ידגישו את יכולות, איכויות, יתרונות ובידול המועמד, על פני מועמדים אחרים. כך קורות חיים שלו יזכו לתשומת לב המעסיק והוא יוכל להמשיך בתהליך קבלה לעבודה.

מועמד: למה צריך שדרוג קורות חיים ?

מומחה שדרוג קורות חיים: שכתוב קורות חיים המבוצע על ידי מומחה בעל ניסיון רב בפעולה של שדרוג קורות חיים מביא ליותר תוצאות: יותר פניות, יותר ראיונות עבודה, יותר משרות, יותר אפשרויות. בעולם שבו כולם מבצעים שדרוג קורות חיים והתאמה לצרכי הארגון והמשרה, מועמד אינו יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור.

מועמד: כיצד עלי לבצע התאמה או שכתוב קורות חיים ? האם על ידי חברה מקצועית ?

מומחה שדרוג קורות חיים: ניתן לבצע שכתוב קורות חיים על באופן עצמי או על ידי חברים. אנו ממליצים על שדרוג קורות חיים המבוצע על ידי מומחה או חברה מקצועית, שיש לה היכורת נרחבת עם צרכי שוק העבודה – המעסיקים והמועסקים. התאמה מירבית תוך הדגשת היכולות והאיכויות תביא למועמד מיתוג אישי, שיבדל אותו ממועמדים אחרים ויביא שדרוג תוצאות וקבלה לעבודה.

מועמד: כיצד נכון לחפש עבודה ?

מומחה שדרוג קורות חיים: יש למקד את עיקר המאמצים בנושא חיפוש עבודה בנושא הרשת החברתית (Networking). יש אמרה חשובה שאומרת שאם אין NETWORKING, אזי אתה לא עובד (Not Working) !!!
אפיקים נוספים לחיפוש עבודה הם משרדי כח אדם ומשרדי השמה, עיתונים, אתרי אינטרנט מתמחים. בסופו של דבר חשוב לזכור, שהעבודה הבאה נמצאת קרוב מאוד, קרוב לוודאי בקשרים האישיים שלכם או של הקשורים אליכם.

מועמד: למי נכון לפנות בתהליך חיפוש עבודה ?

מומחה יעוץ תעסוקתי: בתהליך חיפוש עבודה חשוב לא להתבייש ! חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה ויש להקדיש לך בין 20 דקות לשעה בכל יום, רצוי משעות הבוקר. יש ליצור קשר ופגישות עם חברות השמה, כדי ליצור היכרות אישית ומינוף לתהליך החפוש וקבלת המשרות. כמו כן, חשוב מאוד לצאת ולהיפגש עם חברים שיכולים לעזור, עם הבוס לשעבר, עם חברים מהעבודה הקודמת, כל אותם קשרים שייתכן שהונחו אך הם חיוניים ליצירת מנוף ולטווית רשת חברתית עבור מחפש העבודה. ניתן להגיע לכנסים מקצועיים, בהם פוגשים לעיתים קורובות נציגי חברות או מכרים מהעבר, שיכולים להציע ולסייע במציאת עבודה.

מועמד: כיצד להציג את עצמך בטלפון ?

מומחה יעוץ תעסוקתי: מועמד צריך להכין לעצמו משפט מכירתי קצר (Sales speech), הכולל את הניסיון הרלוונטי שלו ואת מהות התפקידים שהוא מחפש. אין להתבייש ולהתקשר לכל חברות ההשמה, מיד אחרי שליחת קורות חיים, כדי לוודא שקיבלו אותם, עיינו בהם ותייגו אותם כהלכה. זכרו – אין תחליף לקול האנושי וליחס האישי !!!

מועמד: מהי ניתן לעשות במסגרת הכנה לראיון עבודה ?

מומחה יעוץ תעסוקתי: ניתן לחפש פרטים לגבי המראיין, לשם כך יש לקחת את שמו טרם הפגישה ולבדוק האם יש לנו קשרים או היכרויות משותפות. ניתן להשתמש בטיפ זה אחרי הראיון, במידה ששמו של המראיין נחשף אלינו רק במהלך ראיון העבודה.

מועמד: כיצד להתנהג בעת ראיון עבודה ?

מומחה יעוץ תעסוקתי: חובה להגיע לראיון עבודה בזמן, להתלבש באופן מוקפד והולם. חובה להיכנס לחדר בנימוס, ללחוץ את ידי המראיין/(נת) ולהתיישב לאחר שמזמינים אותנו לעשות כן. זכרו, שהרושם הראשוני נוצר ב-60 השניות הראשונות, לכן התמקדו בלהיות אידיבים וחביבים, אך בעיקר מקצועיים. מותר ורצוי לשאול את המראיין שאלות הנוגעות לאופי הארגון, לאופי המשרה. פעמים רבות, רצוי לגרום למראיין לשוחח על הארגון ולתת סקירה מקפת לגבי הדרישות, לפני שפותחים בתשובות. זה עשוי להפוך את מלאכת ההתראיינות לקלה הרבה יותר.

מועמד: מהן תשובות "נכונות" או "מתאימות" לשאלות של מעסיקים ?

מומחה יעוץ תעסוקתי: אין תשובות נכונות או לא נכונות. השאלות שנשאלות על ידי המעסיק מכוונות ללמוד על צדדים נוספים שלך, אישיותך, העדפותיך, ניסיונך המקצועי, אופייך. לכן חשוב כל כך לבצע הכנה לראיון עבודה, בין אם באופן עצמי, תוך הסתייעות בחבר או קרוב משפחה. פעמים רבות מומלץ לפנות למומחה בתחום המשמש יועץ תעסוקתי, כדי שיוכל לתת לנו את הזווית של המעסיק ולשאול אותנו שאלות הכנה בדרך של סימולציה ואף אפילו תוך שימוש בשיטות מתקדמות כמו דימיון מודרך.

מועמד: איזו משכורת אני יכול לדרוש (כמה אני שווה ?)

מומחה יעוץ תעסוקתי: יש היום ברחבי האינטרנט טבלאות שכר עדכניות, בהן ניתן ללמוד על המשכורת המשולמת למועמד בעל ניסיון מקביל לשלך. לכל ארגון יש טווח שהוא מוכן לשלם עבור כל משרה ואף עבור מועמד. מועמד שיקפיד לבנות לעצמו מיתוג אישי מתאים, לא רק שישפר את סיכויי הקבלה לעבודה אלא אף יוכל, לבד או בעזרת הכוונה של מומחים, דוגמת בימייט, לדרוש סכום גבוה יותר. נקודה חשובה נוספת, הינה שצריך להכיר את הצד של המעסיק כדי לדעת "מה לבקש". לשם כך מומלץ ביותר להיעזר בעצה של מומחה יעוץ תעסוקתי.

מועמד: איך להציג ולבקש את המשכורת שאני רוצה לקבל ?

מומחה יעוץ תעסוקתי: המשכורת בנויה מרכיבים רבים, שכל משחק קטן בהם יכול להציג למועמד תמונה אחת, אך לייצר לארגון תמונה טובה (רווחית) יותר. חשוב להקפיד ולגלות עקביות והוגנות בעת המו"מ על המשכורת, לסמן מראש קווים אדומים ונקודות נסיגה, להתעקש ולהדגיש כשדנים על נושאים החשובים לי. יש שיעדיםו סוג רכב מסויים , יש שיתעקשו ביחס לאחוזי ההפרשה לתנאים סוציאלים (80% ולא 75% וכו'), יש שיתעקשו ביחס לימי החופשה ואחרים ידקדקו בנושא ארוחות או טלפון סלולרי. אם יש הערות מיידיות בעת קבלת החוזה, חשוב לציין אותן ואחר כך אפשר לשוב הביתה, לרכז הערות ולהציגן בכתב למעסיק. חשוב מראש כששבים ודנים איתו לגביהן, בטלפון או פנים אל פנים, לזכור מה באמת חשוב לנו ומה ציינו כדי "להזיז גבולות" ולהשיג מעט יותר. זכרו: 500 ש"ח בחודש ברוטו, הם כבר 6,000 ש"ח בשנה הראשונה. המדרגה הראשונה היא הקובעת את המשך הדך ועל כן יש להגיע למדרגה הגבוהה ביותר שניתן. בהצלחה !

מועמד: מה זה מיתוג אישי, ומה ה-מיתוג האישי שלי ?

מיתוג אישי הינו תהליך המתייחס לסט של פעולות שמבצע אדם והדרך שבו הוא נחשף למעסיקים פוטנציאליים. לדוגמה: מועמד איכותי, השואף להיות ממותג בצורה גבוהה, באופן שישפיע על השכר שיוכל לדרוש או לקבל, לא ישלח יפיץ את קורות החיים שלו במערכות הפצה המונית, דוגמת RUNNER או אחרות. הסיבה לכך הינה, שבמידה וקורות החיים מצויים אצל מעסיקים רבים, באופן גנרי וללא התאמה לדרישות משרה ספציפיות, ערכו של המועמד עשוי להיפגע ואף לרדת. חלק נוסף במיתוג האישי הוא אופן הצגת הניסיון המקצועי הן בקורות החיים והן בפרופיל LINKEDIN. מועמדים רבים היום שולטים ברזי הרשתות החברתיות, בדגש על LINKEDIN ורבים יודעים לייצר מיתוג אישי לבד. מצד שני לא תמיד הם שולטים בדיספלינה של גיוס או הד האנטינג והדרך בה יש לכתוב ולהציג הן את קורות החיים והן את ה-LINKEDIN ועל כן מומלץ להיעזר במומחי כתיבת קורות חיים או מומחי כתיבה של כרטיס LINKEDIN, כדי להשיג תוצאות מקסימליות, למנוע היעדר קבלה של פניות ממגייסים או מעסיקים ולקצר (לעיתים משמעותית) את תהליכי הקבלה לעבודה.

מועמד: האם נכון להירשם ברשתות חברתיות לשם חיפוש עבודה?

מומחה שדרוג קורות חיים: התשובה לכך הינה בהחלט כן. מעסיקים רבים מחפשים היום פרטים לגבי מועמדים ב-Google או ברשתות חברתיות עסקיות, דוגמת LinkedIN ורשתות חברתיות פרטיות, דוגמת Facebook. הקפידו להחזיק כרטיסים מקצועיים מלאים ומדוייקים, כולל ממליצים, על מנת שהתמונה הכוללת המתקבלת ביחס אליכם תהיה ברורה וחיובית.