מי לא מכיר את מותג הנעליים הנחשק All Star? בילדותי שיחקתי רבות כדורסל ואני זוכר אותו מתקשר מאד עם ספורט, עם לבוש Casual ספורטיבי, נניח נעלי אולסטאר וג'ינס, שמשדר משהו מאוד נעים ונינוח. באחרונה הזדמן לי לעבוד בלינקדאין עם מספר לקוחות, מחפשי עבודה, שרשת הקשרים שלהם היתה בתחילת הדרך ולא מפותחת במיוחד.
במהלך בניית רשת הקשרים האישית שלך, בתוך לינקדאין, אתה נדרש להתקדם ולהוסיף שדות בפרופיל האישי שלך, קצת בדומה לבנייה של ניסיון מקצועי במסמך קורות חיים. לינקדאין מעודדת אותך ובשלב מסוים מעניקה לך סטטוס ALL STAR.
בכדורסל העולמי ידוע משחק הראווה ה-ALL STAR בליגת ה-NBA, בין כוכבי המזרח וכוכבי המערב, בו משחקים השחקנים שזכו לדירוג הפופולריות הגבוה ביותר מקרב האוהדים. (המשחקים הללו מתקיימים משנת 1951).
מה המשמעות של ALL STAR עבור רשת הלינקדאין שלך ?
לפי הפרסום של לינקדאין אם אתה ALL STAR הסיכויים שלך לקבל פניות ממגייסים עולה פי 27 (!) ואילו הההופעה שלך בחיפושים, הניראות לרשת הכללית וההופעה ב-FEED משתפרת פי שלושה. אז עושה רושם ששוה להתקדם.
ועכשיו לכמה שאלות, שיעזרו לדעת האם אתה בדרך להיות לינקדאין ALL STAR.
איזה ציון הייתם נותנים לפרופיל לינקדאין שלכם ?
האם אתה מרגישים שהוא עובד טוב בשבילכם ושאתם מקבל פניות ממגייסים ?
מבט קצר על הפרופיל שלך יאפשר לך תשובה לשאלה:
- האם אתה פותח את הלינקדאין שלך לפחות פעם ביום ?
- כמה חברים יש ברשת שלך? (עשרות? מאות? הכוונה: פחות מ-500)
- האם אתה מצרף חברים באופן שוטף, כדבר שבשגרה, מידי יום או לפני ואחרי פגישות עבודה למשל ?
- האם יש לך תמונת פרופיל ? ואם כן, איך עד כמה מושכת תמונת הפרופיל שלך?
- האם אתה מכיר את כל ההגדרות מאחורי הקלעים ואיך הן מסייעות לך ?
- האם אתה יודע איך בנויה הגוגליזציה בחיפוש של לינקדאין ?
- האם יש לך מושג כיצד עובדים עם שורת החיפוש ואיך מגייסים משתמשים בו כדי לאתר מועמדים למשרות ?
- האם שקלת לפרסם פוסט או מאמר בתחום התענינותך ?
אם אתה מבין שעולם התעסוקה היום השתנה והוא הרבה יותר דיגיטלי ונגיש, הרי שאתה חייב להיות פעיל ברשתות החברתיות, בטח ובטח ברשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם. השימוש בלינקדאין מאפשר לך למתג את עצמך, ליצור תדמית, להעביר מסרים, לתת ערך ולאסוף עוקבים, לגייס עובדים, לגייס לקוחות וכל הערכים האלו הם לא משהו שניתן להתעלם ממנו.