שדרוג קורות חיים – עלות/תועלת

בחרתי לדון בנושא, שמחפשי עבודה לרוב אינם לוקחים בחשבון ובשיקולים שלהם – מהי עלות שדרוג קורות חיים לעומת התועלת שיכולה לצמוח משדרוג קורות חיים. אנו נוטים להתייעץ בנושאי חיפוש העבודה עם מספר גורמים, שאנו מעריכים את דעתם. זה יכול להיות חבר טוב, בוס לשעבר, מפקד מימי הצבא, חברים מהצבא, חברים מתקופת הלימודים, קרוב משפחה וכו' וכו'. המטרה בתהליך הזה, להפחית את רמת אי הוודאות וההתלבטות ולחלק את נטל משקל ההחלטה עם מישהו נוסף. וזה הגיוני !
אבל, בד בבד עם ההתייעצות הזו, רבים מגיעים למסקנה, במיוחד בשוק בו מועמדים רבים צובאים על דלתות החברות המגייסות, כי יש מקום לשלם כמה גרושים ולקבל תוצר או מוצר מקצועי, הערוך בצורה נכונה ושיווקית, ומציג את האיכויות שלנו, הניסיון שלנו והיתרונות היחסיים שלנו כמועמדים.
יש אספקט נוסף, חשוב מאוד, מלבד מקצועיות הגוף העורך שלנו את שדרוג קורות חיים והיא – כמה זמן וכתוצאה מכך כמה כסף ייחסך לנו (או: יצטבר בחשבוננו) כתוצאה מפניה לגורם מקצועי כזה. אם מחיר שדרוג קורות חיים בשוק נע בין 175-350 ש"ח והסכום הזה מרתיע מישהו, חישוב פשוט מראה שכל עיכוב של שבועיים-חודש, הנובע משליחת קובץ קורות חיים שאינו פוגע אל המטרה עולה (במינימום !) למחפש העבודה בין 1,500 ש"ח-3,000 ש"ח ויותר. חישבו ומצאו, כי שכר מינימום הינו כ-3,800 ש"ח נניח בגין 30 יום.זה גורר 127 ש"ח ליום של העדר הכנסה, כלומר החזר השקעה פנטסטי, במקרה של קיצור תקופת אי העבודה "רק ביומיים". תחשבו על זה.